informatyk
Archiwum Państwowe w Suwałkach
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
informatyk Dział administracyjno-gospodarczy
16-400 Suwałki ul. T. Kościuszki 69
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
Zarządzanie Środowiskiem Sieciowym i Sprzętem IT. Administracja i utrzymanie sieci teleinformatycznej (LAN/WLAN) oraz nadzór nad sprzętem komputerowym (stacje robocze, serwery, urządzenia peryferyjne) w celu zapewnienia ich optymalnej dostępności, bezpieczeństwa i efektywności Archiwum.
Zarządzanie Infrastrukturą Systemów i Usług Chmurowych. Administracja lokalnym kontrolerem domeny (Active Directory) oraz zarządzanie środowiskiem usług chmurowych (np. tenant Office 365/Microsoft 365). Administrowanie i rozwój systemów informatycznych, mające na celu zapewnienie ciągłości działania oraz optymalnej wydajności procesów realizowanych w Archiwum.
Świadczenie wsparcia technicznego dla użytkowników wewnętrznych, obejmującego rozwiązywanie bieżących problemów sprzętowych i programowych, w celu zapewnienia ciągłości i efektywności pracy realizowanych przez nich zadań służbowych.
Pełnienie funkcji Lokalnego Administratora Systemów Zewnętrznych i Dziedzinowych (np. ZOSiA, ADE), w tym zarządzanie kontami, uprawnieniami.
Realizacja i nadzór nad procedurami tworzenia, weryfikacji i przechowywania kopii zapasowych (backup) kluczowych systemów, w szczególności Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD-PUW), w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odtwarzalności danych w przypadku awarii.
Współpraca z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) oraz innymi podmiotami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo, w celu opracowywania, aktualizowania i egzekwowania wewnętrznych polityk bezpieczeństwa informacji oraz procedur ochrony danych osobowych (RODO).
Aktywna współpraca i koordynacja działań z innymi współadministratorami w ramach zarządzania i utrzymania środowiska usług chmurowych multi-tenant Office 365/Microsoft 365, w celu zapewnienia spójności konfiguracji i bezpieczeństwa.
Współpraca techniczna z administratorami sieci rozległej (WAN) oraz operatorami zewnętrznymi w zakresie zapewnienia stabilnej i bezpiecznej komunikacji jednostki z infrastrukturą centralną oraz zasobami zewnętrznymi.
Warunki pracy
praca administracyjno-biurowa,
obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
wymagająca wysiłku fizycznego lub innych rodzajów obciążeń dla organizmu pracownika (np. długotrwała pozycja siedząca),
stanowisko pracy zlokalizowane jest na I piętrze budynku,
winda dostępna w budynku.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
Zaawansowana znajomość administracji systemami operacyjnymi (głównie Windows Server i stacje robocze).
Praktyczna umiejętność zarządzania środowiskiem domenowym Active Directory (kontroler domeny).
Wiedza w zakresie konfiguracji i utrzymania sieci teleinformatycznych (LAN/WAN/WLAN), protokołów sieciowych TCP/IP oraz podstaw bezpieczeństwa sieciowego (firewall, routing).
Praktyczna znajomość systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).
Umiejętność diagnozowania, naprawy i serwisowania sprzętu IT (serwery, komputery, urządzenia peryferyjne).
Znajomość zagadnień związanych z wirtualizacją (np. Hyper-V)
Doświadczenie w administracji usługami chmurowymi Microsoft 365 (Office 365).
Kompetencje miękkie: współpraca, samodzielność, komunikatywność, umiejętność pracy pod presją czasu
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Podstawowa znajomość norm i procedur w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz ochrony danych osobowych (RODO).
Praktyczna znajomość kluczowych systemów dziedzinowych używanych w sieci Archiwów (np. ZOSiA, ADE).
Doświadczenie w administracji sieciowymi pamięciami masowymi (NAS).
Praktyczna znajomość konfiguracji i administracji urządzeniami Fortinet (FortiGate).
Znajomość zasad działania i obsługa specjalistycznych urządzeń akwizycji obrazu (np. skanery dziełowe, skanery wielkoformatowe).
Podstawowa wiedza na temat digitalizacji zbiorów oraz standardów metadanych wykorzystywanych w archiwistyce.
Kompetencje miękkie: Zdolność do precyzyjnego i zwięzłego formułowania komunikatów technicznych w sposób zrozumiały dla osób nietechnicznych. Gotowość do przejmowania inicjatywy w zakresie proponowania i wdrażania nowych rozwiązań technologicznych.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
CV i list motywacyjny
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-01
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Archiwum Państwowe w Suwałkach
ul. Kościuszki 69
16-400 Suwałki
SEKRETARIAT
Data aktualizacji: 2025-11-19
Rodzaj umowy: Na czas nieokreślony
Rodzaj pracy: Pełny etat
Minimalne doświadczenie: 1 rok
Wykształcenie: Wyższe licencjackie
Ilość wakatów: 1
| Miejsce: | Suwałki, podlaskie, |
|---|---|
| Nazwa firmy: | BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna |
| Nazwa stanowiska: | informatyk |
| Więcej na stronie www: |
Kontakt z ogłoszeniodawcą
Nr ogłoszenia: 77231
Informujemy, że oferta pracy pochodzi z serwisu InfoPraca.pl
APLIKUJ NA STANOWISKO »Dodano dnia:
Ilość wyświetleń: